25 pazīmes, ka mājas lapā ievietotais teksts ir kvalitatīvs

Izteicienu “kvalitatīvs mājas lapas saturs”, lieto visi, kam nav slinkums un reklamē viduvēja līmeņa pakalpojumus, par augstām cenām. Bet, kas tad patiesībā slēpjas aiz šī ierastā teiciena? Atbildi sameklēsiet šajā rakstā, te tiks runāts par kvalitatīvu tekstu kritērijiem, visiem saprotamā valodā.

1. Risina konkrētas problēmas. Jauna satura radīšana tiek pakļauta galvenajam mērķim – atrast atbildes, uz potenciālo lietotāju jautājumiem un piedāvāt praktiskus risinājumus: ātrāk, saprotamāk, rezultatīvāk.

2. Tajā ir atspoguļota inovatīva pieeja. Jauns skatījums uz pierastām lietām, ekstravaganti, sarežģītu jautājumu risinājumi un principiāli jauna pieeja mūžīgo problēmu risināšanai – tā ir vēl viena atšķirība, kura ir vērojama kvalitatīvam saturam un liecina par to, ka tā nav zemas kvalitātes skribelēšana.

3. Atšķiras ar dziļo materiāla apstrādi. Mājas lapas saturs piedāvā plašas zināšanas un ir kompetents dažādās jomās, kuras cilvēki raksturo kā dziļu materiāla apstrādi un esošo problēmu pieņemamu risinājumu.

4. Satur aktuālu informāciju. Pieprasīts saturs vienmēr atspoguļo aktuālu informāciju, kura ir noderīga mērķauditorijai un veicina esošo uzdevumu risināšanu. Ar konkrētiem piemēriem, tiek atklāts veids, kā labāk sasniegt nosprausto mērķi.

5. Tas ir loģisks. Loģisks stāstījums, izvēlētās tēmas ietvaros un sakarīgi secinājumi, vienmēr atrod saprašanu no auditorijas puses, kuri ne tikai atstāj komentārus un atsauksmes, bet atrod arī kopējo saktu punktu uz aktuālām problēmām.

6. Tas ir unikāls. Oriģināls, augstas pakāpes teksts, pieprasa to, lai tas tiktu atzīts par kvalitatīvu. Jo tāds teksts, kura saturs, vēl nav izplatījies pa visiem interneta plašumiem, saņems īpašu cieņu no pārlūkprogrammu puses. Pareizs saturs, satur jaunas idejas, piedāvā lasītājiem apspriest uzrakstīto un padalīties ar savām personīgajām domām.

7. Satur tematiskas sadaļas. Saturam ir loģiski tekstu bloki, kuri atvieglo nepieciešamās informācijas meklēšanu, uzlabo materiāla uztveršanu un atcerēšanos.

8. Ir lasītāju uzticības cienīgs. Kvalitatīvs saturs patīk lasītājiem, tāpēc, ka tas satur ne tikai dzīves patiesību vai piemērus, bet arī emocionālus stāstus, negaidītus notikumus, intervijas ar pazīstamiem cilvēkiem un daudz ko citu, kas ir ne tikai lasītāju ievērības, bet arī cieņas vērts.

9. Tam ir lakonisks nosaukums. Īss, konkrēts un nesarežģīts virsraksts, kurš nosauc tēmu, bet saglabā intrigu, ir spējīgs nodrošināt, potenciālās auditorijas uzmanību.

10. Tam ir konkrēts mērķis. Ja saturam ir konkrēts mērķis, tad droši varam teikt, ka tas ir augstas kvalitātes saturs un tas padara to atšķirīgu no bezjēdzīgiem tekstiem, kuros nav radošas izpausmes.

11. Tas ir interesants lasītājiem. Noderīgi un aktuāli raksti, par jebkuru tēmu, lasītājiem vienmēr ir interesanti un viņi, labprāt, ar tiem dalās sociālajos tīklos, atstāj mājas lapu adreses.

12. Atbilst mājas lapas tematam. Publikācijām gan blogos, gan specializētajās mājas lapās ir jāatbilst mājas lapas tematikai.

13. Tam ir optimāls apjoms. Katram gadījumam ir vajadzīgs konkrēts teksta apjoms, kurš var ļoti atšķirties – sākot no 500 zīmēm preces aprakstam un beidzot ar 3000 zīmēm analītiskiem rakstiem, kuri tiek izlasīti viena elpas vilcienā. Svarīgākais – risināt tēmu, nevis dzīties pēc daudzuma un labos tekstos “liet ūdeni”.

14. Tam ir atsauksmes no citām mājas lapām. Tas liecinās par kvalitatīvu, mājas lapas saturu. Interesantiem un noderīgiem materiāliem nav vajadzīga papildus reklāma.

15. Tas ir uzrakstīts vienkāršiem, visiem saprotamiem vārdiem. Specializētie teksti vienmēr atšķirsies no tiem tekstiem, kuri ir paredzēti plašam lietotāju lokam, kuram nav zināšanu specializētajā jomā. Lai rēķinātos, ar visu plašo auditoriju, kvalitatīvs teksts tiek rakstīts maksimāli novienkāršotā veidā.

16. Atšķiras ar nevainojamu pareizrakstību. Ja teksts ir uzrakstīts gramatiski pareizi, tas liecina ari par kvalitatīvu saturu.

17. Satur sarakstus. Tekstam ir marķējums vai numerācija, kura atvieglo uztveršanu.

18. Tam nav liekas optimizācijas. Kvalitatīvs teksts satur daudz atslēgas vārdu, piemērotu sinonīmu un vārdi ir uzrakstīti dažādās formās.

19. Ir dabīgs. Teksts nesatur lieku, komerciālu informāciju.

20. Ir vizuāli pievilcīgs. Labu tekstu ir viegli lasīt un uztvert, tas ir sadalīts loģiskās daļās, tajā ir ievietotas fotogrāfijas, zīmējumi, shēmas, u. t. t.

21. Izejošās saites ved uz aktuālām publikācijām. ja, jūs no mājas lapas uzreiz var nokļūt resursā, kur ir pieejama atjaunotā informācija, tas liecina par kvalitatīvu mājas lapas saturu.

22. Autors neslēpjas no lasītājiem. Labiem tekstiem un rakstiem, vienmēr ir autors, kurš neslēpjas.

23. Nesatur pretrunīgu informāciju. Augstas kvalitātes saturs atšķiras ar konkrētu loģiku un nesatur pretrunīgu informāciju.

24. Vienmēr ir atsauksmes uz pirmavotiem. Par kvalitatīvu saturu liecinās atsauksmes uz pirmavotiem, vienalga kādā valodā tie ir, kā arī veicinās lasītāju uzticību.

25. Satur konkrētus piemērus. Tekstos, kuros ir apspriesta sarežģīta tēma – finanses, ekonomika, tehnika, u. c., vienmēr ir vajadzīgi piemēri.