Ko iekļaut uzņēmuma mājas lapas saturā?

Ja mājas lapa tiek veidota ar vispārīgu mērķi tiešā vai netiešā veidā gūt peļņu, ir ļoti svarīgi, kāds ir tās saturs un kāda informācija tajā tiek iekļauta. Tieši mājas lapas saturs visvairāk ietekmē to, cik tā būs populāra un līdz ar to arī, kādu peļņu būs iespējams gūt.

Pirms satura veidošanas gan vispirms ir jāsaprot specifiskāki mērķi, kam lapa ir veidota. Kā, jau tika minēts, vispārīgais mērķis, visticamāk būs peļņas gūšana, taču tas var tikt darīts dažādi. Viens variants ir peļņas gūšana tiešā veidā – pārdodot preces, vai piedāvājot pakalpojumus. Otrs veids ir peļņas gūšana netiešā veidā, kas var izpausties ļoti dažādi, kā, piemēram, popularizējot uzņēmumu, sniedzot plašāku informāciju par uzņēmuma darbību utt. Ja ir skaidrs konkrēts mājas lapas mērķis un tās uzdevumi, noteikti būs daudz vieglāk saprast, kādam vajadzētu būt aptuvenajam saturam.

Mājas lapa noteikti tiks veidota uzņēmuma klientiem un potenciālajiem klientiem. Tas nozīmē, ka saturs ir jāorientē uz konkrētu mērķauditoriju. Ir jāsaprot, kas varētu patikt konkrētā uzņēmuma klientiem. Tas attiecas arī uz mājas lapas dizainu. Piemēram, ja tas ir ļoti nopietns uzņēmums, kas piedāvā savus pakalpojumus, ieteicams ievietot tikai ar to saistītu informāciju, kas pasniegta lietišķā un lakoniskā stilā, bet ja uzņēmums piedāvā preces vai pakalpojumus jauniešiem, noteikti lapa jāpielāgo viņu interesēm, papildinot to ar dažādiem interaktīviem elementiem, vai ko citu, kas spētu piesaistīt jauniešu uzmanību. Īsāk sakot, mājas lapas saturs ir jāpasniedz tā, kā klienti to vēlas.

Kad jums ir skaidrs savs redzējums, par to, kādai ir jābūt ideālajai mājas lapai, izpētiet arī konkurentu mājas lapas. Tas palīdzēs saprast, vai esat uz pareizā ceļa. Nevajadzētu konkurentu lapas skatīties pirms savas vīzijas par mājas lapas saturu, jo tad varētu rasties vēlme kopēt savus konkurentus, turpretī, ja jums jau būs savas idejas, konkurentu lapu izpēte tikai palīdzēs izlabot kļūdas un papildināt mājas lapas saturu ar citu nepieciešamo informāciju.

Ir arī dažas lietas, kuras attiecas uz visām mājas lapām. Noteikums, kas jāievēro ikvienam, ir lakoniskums. Nevajag pārcensties ar satura apjomu. Neviens negribēs lasīt garus aprakstus. Labāk visu informāciju sistemātiski sakārtot pa punktiem un papildināt ar attēliem, grafikiem un citu vizuālo informāciju. Jāiekļauj pēc iespējas vairāk svarīgas informācijas un pēc iespējas mazāk lieku vārdu. Tas arī samazinās mājas lapas izveides un uzturēšanas izmaksas. Ja tomēr visa informācija šķiet svarīga un neaizvietojama, noteikti ir jāizceļ svarīgākie atslēgvārdi.

Vēl veidojot mājas lapas saturu, svarīgi ir tajā iekļaut pēc iespējas vairāk atslēgas vārdus, pēc kuriem klienti meklē informāciju par pakalpojumiem, kurus piedāvā konkrētais uzņēmums. Tas palīdzēs popularizēt mājas lapu, jo interneta meklētājos tā parādīsies pirms citām, līdzīgām mājas lapām. Ar speciālu programmu palīdzību pat var uzzināt, kuri katrā gadījumā ir efektīvākie atslēgvārdi.

24

Mājas lapa, kura tiks veidota pēc minētajiem nosacījumiem visticamāk būs efektīva. Vienmēr jāatceras, ka mājas lapas izveidei ir jāveltī daudz laika. Nav jēgas taisīt mājas lapu tikai tāpēc, ka mūsdienās visiem uzņēmumiem tās ir. Ja mājas lapa nebūs efektīva un nesasniegs savus mērķus, tā būs tikai lieka naudas izdošana.