Mājas lapas dizaina izveide

Veidojot mājas lapu, liela uzmanība jāpievērš ne vien tās saturam un funkcionalitātei, bet arī dizainam. Tieši mājas lapas dizains lielā mērā nosaka to, vai mājas lapa apmeklētājiem šķitīs pievilcīga un viņi tajā uzkavēsies. Ir ļoti svarīgi panākt, ka mājas lapas apmeklētājiem dizains uzreiz iepatīkas, citādāk lapa ātri vien tiks aizvērta. To panākt nebūt nav vienkārši, jo tas prasa ne vien tehniskās zināšanas un programmēšanas prasmes, bet arī spēju izprast cilvēku vēlmes un gaumi attiecībā uz web dizainu.

Veiksmīga mājas lapas izstrāde ir ļoti garš un laikietilpīgs process, kura pirmais posms ir mājas lapas mērķu un mērķauditorijas noteikšana, lai varētu izzināt tās vēlmes. Mājas lapai ir jāspēj piesaistīs klientus, vai jebkurus citus cilvēkus, kas palīdz sasniegt mājas lapas mērķus. Principā, ir jāpanāk, ka mājas lapa iepatīkas konkrētajai mērķauditorijai. Tas nozīmē, ka mājas lapas dizainerim ir jābūt arī psihologam, kurš spēj identificēt dažādu cilvēku gaumi un pārzina krāsu, kompozīcijas un citu aspektu ietekmi uz potenciālajiem lapas apmeklētājiem. To var izdarīt vai nu veicot pētījumus, par mērķauditorijas gaidām, attiecībā uz web dizainu, vai arī izpētot konkurentu mājas lapu dizainus.

Tātad, dizainam ir jābūt pievilcīgam, un jāatbilst konkrētās mērķauditorijas gaidām un uzskatiem, bet tajā pašā laikā ir jāpanāk, ka dizains ļauj viegli uztvert informāciju. Tekstiem, attēliem, video un visai pārējai informācijai ir jābūt viegli atrodamai un uztveramai. Tas ir ļoti liels izaicinājums web dizaineriem, jo bieži vien interesantas un labas idejas nesasniedz savu mērķi tikai tāpēc, ka apmeklētāji nespēj atrast sev nepieciešamo informāciju. Unikāla mājas lapas kompozīcija apmeklētājus var gan piesaistīt, gan tieši pretēji – atraidīt, jo no vienas puses dizains liksies saistošs, bet no otras puses, apmeklētāji nezinās, kā un kur meklēt viņiem nepieciešamo.

Pastāv arī tāda lieta, kā mājas lapas pamata struktūra, kuru vajadzētu ievērot. Noteikti būsiet pamanījuši, ka daudzas mājas lapas pēc izvietojuma ir ļoti līdzīgas, pat tad ja visi pārējie dizaina elementi ir atšķirīgi. Tam ir savi iemesli. Gadu gaitā veiktie pētījumi ir snieguši neapšaubāmas atbildes uz daudziem jautājumiem, kas attiecas uz mājas lapas izvietojumu. Piemēram, ir pierādīts, ka vislielāko uzmanību mājas lapu apmeklētāji pievērš augšējiem stūriem, jo īpaši kreisajam stūrim. Tas ir iemesls, kāpēc tur vienmēr tiek izvietoti uzņēmumu un organizāciju logotipi, nosaukumi un cita svarīga informācija. Visas lapas sadaļas un izvēlnes arī atrodas lapas augšpusē.

Mājas lapas dizainā svarīgi ir arī ievērot mērenību. Ir pierādīts, ka mājas lapu apmeklētājiem nepatīk liekas skaņas, reklāmas, bildes utt. Tas tikai novērš uzmanību un svarīgās informācijas, ko lapas apmeklētājs vēlas sameklēt. Visai vizuālajai informācijai, kas atrodas lapā ir jābūt saistītai tikai un vienīgi ar mājas lapas mērķiem.

Kad tas viss ir izprasts un izplānots atliek vien dizaina praktiskā izveide. Arī tas nebūt nav vienkārši, jo īpaši tad, ja dizains ir pārdomās un unikāls. Jo vairāk tiek piedomāts pie dažādām sīkām detaļām, jo sarežģītāks ir programmētāja darbs. Ir jārēķinās, ka tas prasīs gan daudz laika, gan naudas.