Kā pareizi izvēlēties krāsas savai mājas lapai?

Krāsa, noteikti ir viens no svarīgākajiem emociju avotiem. Krāsas, var piešķirt mājas lapai vajadzīgo izskatu un nodot tās apmeklētājiem vajadzīgo noskaņojumu, krāsas var satraukt, izraisīt daudz dažādu jūtu un veicināt darboties. Krāsai piemīt ļoti spēcīga iedarbība uz mājas lapas apmeklētājiem.

Tad, kad jūs izvēlaties krāsas mājas lapai, ir svarīgi izvēlēties pareizās krāsas, bet, lai to izdarītu ir nepieciešams vadīties pēc galvenajiem krāsu pamatlikumiem. Šajā rakstā tiks apskatīti vissvarīgākie, krāsu izvēles aspekti, galvenie krāsu saskaņošanas principi, krāsu nozīme mājas lapās un tās simboliskā nozīme.

Krāsu teorija: galvenie pamatprincipi. Māka saskaņot krāsas

Ļoti jauki, ja jums ir gaumes sajūta un jūs bez problēmām, varat izvēlēties un salikt mājas lapā krāsas, bet ne jau visi cilvēki var ar to palielīties. bet ko lai dara pārējie? Tiem, kuri nav pārliecināti, kā pareizi izvēlēties krāsas. Mājas lapas noformēšanai, mēs iesakām, iepazīties ar krāsu teoriju.

Krāsu aplis

Krāsu aplis ir viens no galvenajiem daudzu dizaineru un mākslinieku atribūtiem visā pasaulē. Tas ir ideāls pierādījums teorijai, ka viss ģeniālais ir vienkāršs. Aplis ļauj jums izvēlēties krāsas, kuras savā starpā ir saskanīgas. Aplis sastāv no 6 pamatkrāsām: sarkanas, oranžas, dzeltenas, zaļas, zilas, violetas un papildus krāsām.

Lai sameklētu pareizu krāsu gammu, ir nepieciešams, izvēlēties divas krāsas, kuras atrodas viena otrai pretī, jebkuras trīs krāsas, kuras atrodas vienādā attālumā un veido trīsstūri, jebkuras četras krāsas – 2 krāsas atrodas pretī viena otrai un visas kopā veido taisnstūri.

Pamatkrāsas

Ir trīs galvenās pamatkrāsas: sarkana, dzeltena un zila. Šī krāsas nav iespējams iegūt sajaucot divas krāsas kopā. Visas papildus krāsas var tikt iegūtas, apvienojot šīs, trīs krāsas.

Otršķirīgās krāsas

Tās ir oranžā, zaļā vai violetā. Tās jūs varat iegūt sajaucot kopā krāsas.

Trešās nozīmes krāsas

Lai iegūtu šī krāsas, vajag sajaukt vienu pamatkrāsu ar vienu otršķirīgo krāsu. Tādā veidā var iegūt bezgalīgi daudz krāsu.

Papildus krāsas

Papildus krāsas atrodas krāsu aplī, tieši viena otrai pretī: sarkanā un zaļā, zilā un oranžā, violetā un dzeltenā. Šis krāsas, viena ar otru veido, krasus pretstatus un mājas lapu noformēšanā, tās izmanto lai izceltu nepieciešamos elementus.

Analogās krāsas

Šīs krāsas, krāsu aplī, ir novietotas, viena otrai blakus. Tās kopā, parasti, izskatās ļoti labi. Tādu krāsu izmantošana, radīs patīkamas sajūtas un noteikti patiks, mājas lapas, apmeklētājiem.

Dažādu kultūru simboliskā krāsu nozīme

Ja jūs izvēlaties krāsas, savas mājas lapas noformēšanai, tad ņemiet vērā to faktu, ka krāsai, dažādās kultūrās var būt atšķirīga nozīme.

Sarkana krāsa

  • Ķīna: līgavas krāsa, veiksme, svinības
  • Indija: tīrība
  • Dienvidāfrika: sēru krāsa
  • Austrumu: prieks, kopā ar balto krāsu
  • Rietumi: uzbudinājums, mīlestība, kaisle
  • ASV: Ziemassvētki, kopā ar zaļo krāsu, Svētā Valentīna diena
  • Ebreji: upuris, grēks
  • Japāna: dzīvība

Zila krāsa

  • Eiropa: miers
  • Irāna: sēras, garīgums
  • Ķīna: mūžība
  • Tuvie Austrumi: aizsardzība
  • Pasaulē: miera krāsa
  • Rietumi: skumjas, depresija

Dzeltena krāsa

  • Eiropa: laime, cerība, prieks, gļēvulība briesmu brīdī, vājums
  • Ēģipte: sēras
  • Japāna: vīrišķība
  • Indija: tirdzniecība

Oranžā krāsa

  • Eiropa: radošums
  • ASV: lētas preces
  • Īrija: reliģiskie protestanti

Brūna krāsa

  • Kolumbija: šķērslis tirdzniecībā

Zaļā krāsa

  • Japāna: dzīvība.
  • Eiropa, ASV: pavasaris, jauna piedzimšana.
  • ASV: nauda.
  • Indija: islāms.

Baltā krāsa

  • Eiropa: laulības, eņģeļi, ārsti, slimnīca, miers
  • Japāna: sēras
  • Ķīna: sēras, nāve
  • Indija: nelaime
  • Austrumi: bēres

Melnā krāsa

  • Eiropa: sēras, bēres, nāve

Krāsu nozīme
Sarkanā krāsa

Pārsvarā, šī krāsa ir saistīta ar azartu, drošsirdību un vēlmi. Sarkanā krāsa ir mīlestības, enerģijas, spēka un līderu krāsa. Tā ir ļoti stipra krāsa un jums vajag zināt arī par tās negatīvajām emocijām: briesmām un uztraukumu.

Zila krāsa

Pacietība, miers, mīlestība, stabilitāte. Tā ir viena no iecienītākajām krāsām, it īpaši vīriešu vidū. Tā ir saistīta ar stabilitāti un dziļumu, profesionālismu un uzticību.

Dzeltenā krāsa

Enerģiska krāsa, rada laimes sajūtu. Asociējas ar ziņkārību, izklaidi, prieku, intelektu un uzmanību.

Mājas lapas plānošana

Lai mājas lapa būtu veiksmīga, ir jāpievērš liela uzmanība dažādiem sīkumiem un it kā šķietami nenozīmīgām lietām. Pie tā visa piedomāt būs daudz vieglāk, ja mājas lapai tiks izstrādāt plāns. Ja mājas lapa tiks vispirms veiksmīgi izplānota, varēsiet rēķināties ar daudz mazākām kopējām izmaksām, īsāku izstrādes laiku un lielāku mājas lapas apmeklētāju skaitu.

Pirmkārt, ir rūpīgi jāpiedomā pie domēna nosaukuma. Tam ir jābūt īsam un viegli iegaumējamam. Tas tiešām spēj ietekmēt ļoti daudz, jo, ja domēna nosaukumu nevarēs atcerēties, visticamāk mājas lapu cilvēki apmeklēs tikai vienu reizi. Neefektīvs domēna nosaukums ir viens no iemesliem, kāpēc nav ieteicams izmantot internetā pieejamos mājas lapu veidošanas rīkus. Tajos veidotajām mājas lapām ir gari, sarežģīti domēna nosaukumi.

Mājas lapas nav lētas un nereti nākas paņemt kredītu “бързи кредити онлайн” ko pēc tam ir grūti atmaksāt, bet ja tiek saņemts bez papīru kredīts “безлихвен кредит” tad tas ir daudz vienkāršāk!

Vēl ir rūpīgi jāizvēlas hostinga pakalpojumu sniedzējs. Ne vienmēr kā galveno kritēriju ir jāizvirza cenu. Izvēloties hostingu ir jāpievērš ļoti liela uzmanība datu drošībai, ātrumam, esošo klientu apmierinātībai un lojalitātei utt. No hostinga ir atkarīgs, vai mājas lapa darbosies ātri un bez kļūdām, tāpēc pret to nevar izturēties pavirši. Hostinga pakalpojumus mūsdienās piedāvā ļoti daudzi uzņēmumi, tāpēc to izpētei ir jāvelta daudz laika.

Pirms lapas izstrādes ir jāizvirza precīzi mājas lapas mērķi. Saprotot, ko ar šo lapu jūs gribat panākt, jums būs daudz vieglāk veikt visu turpmāko plānošanu. Vienalga, vai ar šīs mājas lapas palīdzību gribat gūt peļņu, popularizēt sevi vai savu uzņēmumu vai jebko citu, ir jāprot to saprast pirms ir uzsākta reāla lapas izveide. Tikai tad būs iespējams visus aspektus veidot tā, lai mērķis tiktu sasniegts.

Pēc tam ir jāsāk domāt par to, kādu programmu izmantot mājas lapas izveidei. Ja par mājas lapu praktisko veidošanu neko nezināt, vislabāk būtu paļauties uz profesionālā viedokli un atļaut viņa darīt savu daru, bet ja jums pašam ir zināšanas programmēšanā, par to noteikti vajag rūpīgi padomāt. Tieši mājas lapas īpašnieks vislabāk zina, ko viņš vēlas no šīs lapas iegūt un no tā būs atkarīga arī visa tālākā mājas lapas plānošana.

Pēc tam ir jāsāk plānot lapas dizainu. Tas ir ļoti sarežģīts process, jo ir jāizzina potenciālo mājas lapas apmeklētāju un izmantotāju vēlmes. Vislabāk būtu šo darbu uzticēt web dizainerim, bet ja jums pašam ir konkrētas vēlmes attiecībā uz dizainu, jūs tās noteikti varat izteikt un web dizaineris ņems tās vērā vai mēģinās atrast kādu kompromisu. Pie dizaina pieskaitāmi ne tikai tādi aspekti kā fona krāsa, fonts un burtu lielums, bet arī lapas izkārtojums, izvēlnes joslas un dažādu citu atribūtu novietojums. Tas viss ir ļoti būtiski, lai lapas apmeklētājs vēlētos lapu izzināt arī tālāk un izmantot lapas sniegtās iespējas.

Nākamais ir jāplāno mājas lapas saturs. Arī saturs, protams, ir ļoti būtisks. Ir jāievēro konkrēti mājas lapas satura veidošanas vadmotīvi, bet noteikti jāiekļauj visa informācija, kas nepieciešama, lai sasniegtu pirms tam izvirzītos mājas lapas mērķus.

Vēl ir jāpiedomā arī par sociālo tiklu piesaisti mājas lapai. Tas ir labs veids kā popularizēt savu lapu. Kārtīgi jāizdomā, kuros sociālajos tīklos jūs vēlaties darboties. Jāatceras arī, ka tas ir papildus darbs, jo arī sociālo tīklu lapas ir jāveido un jāuztur.

Pašās beigās ir jāpapildina mājas lapas plāns ar dažādām sīkām detaļām. Jāizpēta citas, veiksmīgas mājas lapas un jāsalīdzina tās ar savu vīziju par ideālo mājas lapu. Kad plānojums būs izstrādāts, atliks vien praktiski visu uzprogrammēt.

Mājas lapas dizaina izveide

Veidojot mājas lapu, liela uzmanība jāpievērš ne vien tās saturam un funkcionalitātei, bet arī dizainam. Tieši mājas lapas dizains lielā mērā nosaka to, vai mājas lapa apmeklētājiem šķitīs pievilcīga un viņi tajā uzkavēsies. Ir ļoti svarīgi panākt, ka mājas lapas apmeklētājiem dizains uzreiz iepatīkas, citādāk lapa ātri vien tiks aizvērta. To panākt nebūt nav vienkārši, jo tas prasa ne vien tehniskās zināšanas un programmēšanas prasmes, bet arī spēju izprast cilvēku vēlmes un gaumi attiecībā uz web dizainu.

Veiksmīga mājas lapas izstrāde ir ļoti garš un laikietilpīgs process, kura pirmais posms ir mājas lapas mērķu un mērķauditorijas noteikšana, lai varētu izzināt tās vēlmes. Mājas lapai ir jāspēj piesaistīs klientus, vai jebkurus citus cilvēkus, kas palīdz sasniegt mājas lapas mērķus. Principā, ir jāpanāk, ka mājas lapa iepatīkas konkrētajai mērķauditorijai. Tas nozīmē, ka mājas lapas dizainerim ir jābūt arī psihologam, kurš spēj identificēt dažādu cilvēku gaumi un pārzina krāsu, kompozīcijas un citu aspektu ietekmi uz potenciālajiem lapas apmeklētājiem. To var izdarīt vai nu veicot pētījumus, par mērķauditorijas gaidām, attiecībā uz web dizainu, vai arī izpētot konkurentu mājas lapu dizainus.

Tātad, dizainam ir jābūt pievilcīgam, un jāatbilst konkrētās mērķauditorijas gaidām un uzskatiem, bet tajā pašā laikā ir jāpanāk, ka dizains ļauj viegli uztvert informāciju. Tekstiem, attēliem, video un visai pārējai informācijai ir jābūt viegli atrodamai un uztveramai. Tas ir ļoti liels izaicinājums web dizaineriem, jo bieži vien interesantas un labas idejas nesasniedz savu mērķi tikai tāpēc, ka apmeklētāji nespēj atrast sev nepieciešamo informāciju. Unikāla mājas lapas kompozīcija apmeklētājus var gan piesaistīt, gan tieši pretēji – atraidīt, jo no vienas puses dizains liksies saistošs, bet no otras puses, apmeklētāji nezinās, kā un kur meklēt viņiem nepieciešamo.

Pastāv arī tāda lieta, kā mājas lapas pamata struktūra, kuru vajadzētu ievērot. Noteikti būsiet pamanījuši, ka daudzas mājas lapas pēc izvietojuma ir ļoti līdzīgas, pat tad ja visi pārējie dizaina elementi ir atšķirīgi. Tam ir savi iemesli. Gadu gaitā veiktie pētījumi ir snieguši neapšaubāmas atbildes uz daudziem jautājumiem, kas attiecas uz mājas lapas izvietojumu. Piemēram, ir pierādīts, ka vislielāko uzmanību mājas lapu apmeklētāji pievērš augšējiem stūriem, jo īpaši kreisajam stūrim. Tas ir iemesls, kāpēc tur vienmēr tiek izvietoti uzņēmumu un organizāciju logotipi, nosaukumi un cita svarīga informācija. Visas lapas sadaļas un izvēlnes arī atrodas lapas augšpusē.

Mājas lapas dizainā svarīgi ir arī ievērot mērenību. Ir pierādīts, ka mājas lapu apmeklētājiem nepatīk liekas skaņas, reklāmas, bildes utt. Tas tikai novērš uzmanību un svarīgās informācijas, ko lapas apmeklētājs vēlas sameklēt. Visai vizuālajai informācijai, kas atrodas lapā ir jābūt saistītai tikai un vienīgi ar mājas lapas mērķiem.

Kad tas viss ir izprasts un izplānots atliek vien dizaina praktiskā izveide. Arī tas nebūt nav vienkārši, jo īpaši tad, ja dizains ir pārdomās un unikāls. Jo vairāk tiek piedomāts pie dažādām sīkām detaļām, jo sarežģītāks ir programmētāja darbs. Ir jārēķinās, ka tas prasīs gan daudz laika, gan naudas.

Ko iekļaut uzņēmuma mājas lapas saturā?

Ja mājas lapa tiek veidota ar vispārīgu mērķi tiešā vai netiešā veidā gūt peļņu, ir ļoti svarīgi, kāds ir tās saturs un kāda informācija tajā tiek iekļauta. Tieši mājas lapas saturs visvairāk ietekmē to, cik tā būs populāra un līdz ar to arī, kādu peļņu būs iespējams gūt.

Pirms satura veidošanas gan vispirms ir jāsaprot specifiskāki mērķi, kam lapa ir veidota. Kā, jau tika minēts, vispārīgais mērķis, visticamāk būs peļņas gūšana, taču tas var tikt darīts dažādi. Viens variants ir peļņas gūšana tiešā veidā – pārdodot preces, vai piedāvājot pakalpojumus. Otrs veids ir peļņas gūšana netiešā veidā, kas var izpausties ļoti dažādi, kā, piemēram, popularizējot uzņēmumu, sniedzot plašāku informāciju par uzņēmuma darbību utt. Ja ir skaidrs konkrēts mājas lapas mērķis un tās uzdevumi, noteikti būs daudz vieglāk saprast, kādam vajadzētu būt aptuvenajam saturam.

Mājas lapa noteikti tiks veidota uzņēmuma klientiem un potenciālajiem klientiem. Tas nozīmē, ka saturs ir jāorientē uz konkrētu mērķauditoriju. Ir jāsaprot, kas varētu patikt konkrētā uzņēmuma klientiem. Tas attiecas arī uz mājas lapas dizainu. Piemēram, ja tas ir ļoti nopietns uzņēmums, kas piedāvā savus pakalpojumus, ieteicams ievietot tikai ar to saistītu informāciju, kas pasniegta lietišķā un lakoniskā stilā, bet ja uzņēmums piedāvā preces vai pakalpojumus jauniešiem, noteikti lapa jāpielāgo viņu interesēm, papildinot to ar dažādiem interaktīviem elementiem, vai ko citu, kas spētu piesaistīt jauniešu uzmanību. Īsāk sakot, mājas lapas saturs ir jāpasniedz tā, kā klienti to vēlas.

Kad jums ir skaidrs savs redzējums, par to, kādai ir jābūt ideālajai mājas lapai, izpētiet arī konkurentu mājas lapas. Tas palīdzēs saprast, vai esat uz pareizā ceļa. Nevajadzētu konkurentu lapas skatīties pirms savas vīzijas par mājas lapas saturu, jo tad varētu rasties vēlme kopēt savus konkurentus, turpretī, ja jums jau būs savas idejas, konkurentu lapu izpēte tikai palīdzēs izlabot kļūdas un papildināt mājas lapas saturu ar citu nepieciešamo informāciju.

Ir arī dažas lietas, kuras attiecas uz visām mājas lapām. Noteikums, kas jāievēro ikvienam, ir lakoniskums. Nevajag pārcensties ar satura apjomu. Neviens negribēs lasīt garus aprakstus. Labāk visu informāciju sistemātiski sakārtot pa punktiem un papildināt ar attēliem, grafikiem un citu vizuālo informāciju. Jāiekļauj pēc iespējas vairāk svarīgas informācijas un pēc iespējas mazāk lieku vārdu. Tas arī samazinās mājas lapas izveides un uzturēšanas izmaksas. Ja tomēr visa informācija šķiet svarīga un neaizvietojama, noteikti ir jāizceļ svarīgākie atslēgvārdi.

Vēl veidojot mājas lapas saturu, svarīgi ir tajā iekļaut pēc iespējas vairāk atslēgas vārdus, pēc kuriem klienti meklē informāciju par pakalpojumiem, kurus piedāvā konkrētais uzņēmums. Tas palīdzēs popularizēt mājas lapu, jo interneta meklētājos tā parādīsies pirms citām, līdzīgām mājas lapām. Ar speciālu programmu palīdzību pat var uzzināt, kuri katrā gadījumā ir efektīvākie atslēgvārdi.

24

Mājas lapa, kura tiks veidota pēc minētajiem nosacījumiem visticamāk būs efektīva. Vienmēr jāatceras, ka mājas lapas izveidei ir jāveltī daudz laika. Nav jēgas taisīt mājas lapu tikai tāpēc, ka mūsdienās visiem uzņēmumiem tās ir. Ja mājas lapa nebūs efektīva un nesasniegs savus mērķus, tā būs tikai lieka naudas izdošana.

Kas nosaka mājas lapas izveides cenu?

Ja kādreiz esat interesējies par mājas lapu izveides pakalpojumiem, noteikti būsiet pamanījis, ka šādu pakalpojumu sniedzēji piedāvā ļoti atšķirīgas cenas. Tā galvenais iemesls ir tas, ka arī pašas mājas lapas var būt ļoti atšķirīgas un lai nekļūdītos ar pakalpojuma sniedzēja izvēli, noteikti ir jāzina, kas šajās cenās ir un kas nav iekļauts.

Vislētākie pakalpojumi visticamāk sevī iekļaus tikai pašu mājas lapas pamatu, kā, piemēram, hostingu jeb lapas uzturēšanu uz servera un domēnu. Hostingam arī ir dažādas cenas, kas atkarīgas no daudziem faktoriem, bet vidēji sarežģītas mājas lapas uzturēšana vidēji izmaksā aptuveni 3 – 5 EUR mēnesī. Arī domēna noma var maksāt dažādi, bet parasti cenas ir samērā nelielas. Tomēr ar hostingu un domēnu nepietiek veiksmīgai mājas lapas darbībai. Ir nepieciešams izstrādāt arī pašu mājas lapas saturu, ko izdarīt nav nemaz tika vienkārši.

Ja vien jums pašam nav zināšanas programmēšanā, nāksies izdot diezgan daudz naudas, lai uzprogrammētu mājas lapu. Jums būs nepieciešama profesionāla programmētāja palīdzība. Mājas lapu programmētāji ar pieredzi un pietiekamām zināšanām par darbu varētu prasīt aptuveni 15 EUR stundā. Protams, var atrast arī lētākus piedāvājumus, bet ja vēlaties lai darbs tiktu paveikts salīdzinoši ātri un profesionāli, būs jārēķinās ar lielākām izmaksām. Mājas lapu ar satura vadības sistēmu, kurai ir aptuveni piecas sadaļas, attēlu un video platforma un vienkāršs dizains, var izveidot nedēļas laikā. Tātad izmaksas jau sastāda vairākus simtus eiro, pat samērā vienkāršai mājas lapai. Mūsdienās gan ir iespējams arī izstrādāt mājas lapu tiešsaistē. Tam nav nepieciešamas tik specifiskas zināšanas programmēšanā, līdz ar to, šādu lapu ir iespējams vai nu izstrādāt pašam, vai arī lūgt mazāk zinoša, līdz ar to arī zemāk apmaksāta, programmētāja palīdzību. Šādas mājas lapas izveide izmaksātu daudz mazāk, bet tā pavisam noteikti nebūtu tik kvalitatīva.

Ja ir nepieciešams izveidot ļoti kvalitatīvu mājas lapu ar personalizētu dizainu, izmaksas jau pārsniegs tūkstoš eiro. Šādā gadījumā nepieteiks vien ar programmētāja palīdzību. Mājas lapu dizainu izstrādā īpašs web dizaineris. Lai šo dizainu uzprogrammētu, gan tāpat būs nepieciešama programmētāja palīdzība. Šo abu profesionāļu kopējais darbs nebūs lēts. Šādu pakalpojumu gan parasti izvēlas tikai tad, ja mājas lapa ir paredzēta kādam lielam uzņēmumam, institūcijai projektam vai kam citam.

Arī par īpašām mājas lapas funkcijām ir jāmaksā papildus. Ja ir nepieciešams, kas vairāk par vienkāršām sadaļām ar attēlu un video platformām, cena noteikti sasniegs vairākus tūkstošus. Šādas lapas parasti ir sociālo tīklu lapas vai īpašu iestāžu lapas, kas satur sarežģītas datu bāzes, sadaļas vairākās valodās un citu informāciju.

Protams, visiem minētajiem pakalpojumiem arī ir dažādas cenas. Gan dizaineri, gan programmētāji, gan citi speciālisti, katrs strādā par atšķirīgām summām, tāpēc pirms izvēles izdarīšanas, noteikti ir jāapskata un jāizvērtē vairāki piedāvājumi.
Vēl ir arī citi faktori, kas var ietekmēt mājas lapu izveides kopējo cenu, bet ņemot vērā visu uzskaitīto, ir skaidrs, kāpēc dažu mājas lapu izveide un uzturēšana sasniedz vien dažus desmitus eiro, bet citu, pat vairākus tūkstošus. Viss ir atkarīgs no tā, cik sarežģīta mājas lapa ir nepieciešama un nedaudz arī no tā, kādu pakalpojuma sniedzēju izvēlaties.

Bezmaksas mājas lapas izveide

Nopietnas mājas lapas izveide var izmaksāt pat vairākus tūkstošus eiro, turklāt katru mēnesi ir jāmaksā arī par šīs lapas uzturēšanu, bet tajā pašā laikā ir pieejamas bezmaksas mājas lapas, kurām arī par uzturēšanu nav jāmaksā. Varētu rasties jautājums – kāpēc maksāt tik lielu naudu, ja šādu pakalpojumu var saņemt arī bez maksas?

No profesionāļiem bieži vien nākas dzirdēt, ka bezmaksas mājas lapas tā īsti nekam nav derīgas, jo to funkciju un dizaina iespējas ir ārkārtīgi ierobežotas. Nopietniem uzņēmumiem vai iestādēm tiešām šādas lapas nebūs piemērotas, bet ja jums ir nepieciešama mājas lapa personīgajām vajadzībām, vai nelielam biznesam, ļoti iespējams, ka bezmaksas lapa būs īsti laikā. Tas ļaus izprast mājas lapas pamata darbības principus, bet ja nepieciešams, vēlāk būs iespējams izveidot jau daudz nopietnāku mājas lapu, zinot, kas tai nepieciešams. Ja plānojat veidot nelielu mājas lapu, noteikti vajadzētu iepazīties ar informāciju par bezmaksas mājas lapām un to trūkumiem, salīdzinot ar maksas lapām.

Bezmaksas lapas tiek veidotas daudz citādāk, nekā maksas lapas. Protams, arī pašam ir iespējams izveidot īstu mājas lapu ar kādu no tam paredzētajām programmām, bet ja jums nav padziļinātu zināšanu web dizainā un programmēšanā, diez vai to spēsiet paveikt. Vislabākais variants ir izmantot kādu no internetā atrodamajiem mājas lapu izveides rīkiem. Izveidot mājas lapu uz tiem ir samērā vienkārši un ir pieejami ļoti daudz variantu šiem rīkiem. Katram no tiem ir pieejamas mazliet atšķirīgas funkcijas un dizaini, tāpēc ir iespējas izvēlēties sev piemērotāko.

Šādā veidā izveidotām mājas lapām ir daudz priekšrocību. Pirmkārt, gan to izveide, gan arī uzturēšana ir bez maksas. Profesionāli veidotajām mājas lapām ir jāmaksā arī par to uzturēšanu uz servera, kas nozīmē pastāvīgus izdevumus visu laiku. Otrkārt, pie šādas mājas lapas var tikt dažu minūšu, vai maksimums stundas laikā. Nopietnākas lapas, turpretī, ir jāveido pat vairākas dienas.

Protams, tām ir arī neskaitāmi daudz trūkumu. Pats būtiskākais, protams, ir ierobežotais funkciju skaits. Šādā veidā visticamāk būs iespējams izveidot mājas lapu ar dažām sadaļām un attēlu un video platformu, bet neko vairāk. Arī dizaina iespējas ir ierobežotas. Protams, ka nebūs iespējams izveidot personalizētu dizainu. Labākajā gadījumā tiks piedāvātas vairākas dizaina sagataves, no kurām iespējams izvēlēties sev piemērotāko, bet jārēķinās, ka tāds pats dizains būs arī daudzām citām lapām. Šāda lapa arī nebūs bezmaksas visu laiku, pēc noteikta perioda, tiks pieprasīta samaksa, ja vēlēsieties lapu saglabāt. Vēl šādas lapas būs grūti atrast meklētājprogrammās, kas nozīmē daudz mazāku lapas popularitāti. Tas ir būtisks mīnuss, ja ar šīs mājas lapas palīdzību vēlaties popularizēt sevi vai savu uzņēmu. Arī domēna nosaukums visticamāk būs garš, sarežģīts un nepievilcīgs. Īsāk sakot, šāda mājas lapa, salīdzinot ar maksas lapām, būs lēnāka un daudzējādā ziņā nepievilcīgāka.

Kopumā var teikt, ka bezmaksas mājas lapa var noderēt kā sākuma variants, īslaicīgai darbībai. Tas var darboties kā ievads, lai saprastu, kas nepieciešams īstajai mājas lapai. Ja mājas lapa ir nepieciešama uzņēmumam, institūcijai, projektam, vai jebkādam nozīmīgam darbam, šis variants noteikti nederēs. Īstu, nopietnu mājas lapu veidošana un uzturēšana vienmēr būs maksas pakalpojums.