Reklāmu sastādītāji jeb kopiraiteri

Jūs esat nolēmis pasūtīt reklāmas tekstu savas mājas lapas galvenajai lappusei? Vai jums ir nepieciešams tehnisks apraksts vai oriģināls raksts, ko ievietot savas mājas lapā? Tas nozīmē, ka jums ir nepieciešams reklāmas sastādītājs, jeb citiem vārdiem sakot kopiraiters.

Kas ir reklāmas sastādītājs?

Reklāmas sastādītājs ir profesionāls darbinieks, kurš ir spējīga radīt oriģinālus tekstus un autortekstus, kurus var ievietot dažāda satura mājas lapās. Parasti tie ir tehniska satura raksti, specializētām mājas lapām, reklāmas prospektiem, multimediju prezentācijām, ziņām, u.c. Šo sarakstu var papildināt arī ar citiem pakalpojumu veidiem. Citiem vārdiem sakot, tas ir pilnīgi viss, kas ir saistīts ar teksta saturu un to visu droši var iekļaut reklāmas sastādītāju pakalpojumos.

Katrs, reklāmas sastādītājs, var specializēties kādā konkrētā jomā, tā kura viņam labāk patīk un labāk padodas, piemēram, veikt tehniskos aprakstus vai rakstīt rakstus priekš celtniecības uzņēmumu mājas lapām, skaistumkopšanas uzņēmumu mājas lapām, u. t. t.

Ko nozīme vārdi “oriģinālais kopiraitings”?

Ar šiem vārdiem tiek apzīmēta, pilnīgi jauna teksts rakstīšana dažādām mājas lapām, reklāmas bukletiem, tehniskajiem aprakstiem. Pārējie, profesionālā reklāmas sastādītāja, pakalpojumi tiek saukti citos vārdos un ir paredzēti pavisam citiem mērķiem. Jebkurā gadījuma, profesionāla, reklāmas sastādītāja, klients saņem kvalitatīvu un unikālu tekstu, kurš ir uzrakstīts pēc visiem, reklāmas sastādīšanas noteikumiem.

Kur rodas reklāmu sastādītāji jeb kopiraiteri?

Mūsdienās, var sastapties ar ļoti atšķirīgie uzskatiem, par to, kur rodas profesionāli reklāmu sastādītāji. Vieni uzskata, ka lai izveidotu veiksmīgu reklāmas rakstu, ir nepieciešama filologa izglītība. Citi, atkal uzskata, ka pietiek ar kreatīvu domāšanu, bet kļūdas, kuras tiks pieļautas rakstot, var izlabot tehniskais kļūdu labotājs. Trešie, priekšroku dos tiem cilvēkiem, kuriem ir pieredze, oriģinālu tekstu rakstīšanā. Tas noteikti, tā arī paliks, katra pašā ziņā.

Interneta plašumos, jūs sastapsiet daudz, talantīgu reklāmas sastādītāju, pateicoties kuriem, tehniskas mājas lapas ar garlaicīgu saturu pārvēršas interesantās mājas lapās, kuri ir patīkami uzturēties un iegūt jaunu informāciju. Bet, ne jau kurš katrs, reklāmas sastādītājs ir spējīgs realizēt galveno devīzi – pastāstīt vienkāršiem vārdiem par sarežģītām lietām. Lai to izdarītu, ir vajadzīga profesionāla izglītība, pozitīva un nestandarta domāšana, saprātīgs kreatīvs.

Kāds labums ir no reklāmu sastādītājiem?

Reklāmu sastādītāji raksta oriģinālus rakstus mājas lapām, tehnisko kopiraitingu, darījumu piedāvājumus, tekstus galvenajām lapaspusēm, tekstus mājas lapu popularizēšanai, kā arī daudz citu.

Kādus tekstus un rakstus, reklāmu sastādītājiem, var pasūtīt?

Profesionāli, reklāmu sastādītāji, parasti raksta rakstus par tām jomām, kurās labi orientējas. Tas nozīmē, ka reklāmas sastādītājam, kurš labi pārzina skaistumkopšanas jomu, jūs varat pasūtīt rakstus tieši par skaistumkopšanu, tam, kurš labi pārzina celtniecības jomu, jūs varat pasūtīt rakstus tieši celtniecības jomā, u. t. t. Profesionāli, reklāmu sastādītāji no diletantiem, atšķiras ar to, ka viņiem tajā jomā, par kuru viņi raksta ir zināšanas un pieredze, viņi tajās labi orientējas. Diletanti, bieži vien raksta rakstus par tēmām, kuras paši nesaprot. Lai kļūtu par lielisku manikīri, ir jāmācās, tieši tāpat ir arī ar reklāmu sastādītājiem. Ar to vien, ka jums ir lieliska fantāzija un bagāts vārdu krājums, nepietiks, lai kļūtu par profesionālu, tekstu rakstītāju mājas lapām ar kvalitatīvu saturu.

Jebkura ideja, vispirms piedzimst jaunā projekta īpašnieka galvā, pēc tam, kad tā ir gatava iemiesoties, projekta vadītājs, dodas pie reklāmas sastādītāja. Reklāmas sastādītāja uzdevums ir materializēt jauno ideju. Lai to izdarītu, pēc iespējas efektīvāk un kvalitatīvāk vajag sastādīt tehnisko uzdevumu. Šajā dokumentā ir norādīta informācija, kura norāda kādam vajadzētu būt tekstam, kādas pret to ir prasības, realizācijas termiņš un citi, svarīgie momenti.